Twitter
Politiki Agora 2012

Να αποφασίζουμε εμείς για μας

Οι ατέλειες και οι παραλογισμοί υπήρξαν συστατικά στοιχεία της Δημόσιας Διοίκησης, από την σύσταση του Ελληνικού Κράτους, με αποτέλεσμα σε μεγάλο βαθμό να εξουσιάζει αντί να υπηρετεί τον λαό. Και, την ίδια στιγμή, να καλλιεργεί την αδιαφάνεια, την διαπλοκή, την διαφθορά, την εύνοια στους ισχυρούς, αλλά και τις πελατειακές σχέσεις. Η συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως ήταν φυσικό, πρόσθεσε δομές, προσθέτοντας εστίες αβελτηρίας και παθογένειας. Την ίδια στιγμή, στο πλαίσιο της συμφωνίας ένταξής μας, μεταβιβάσαμε σε ευρωπαϊκές αρχές, δικαιώματα για αποφάσεις. Με την Παγκοσμιοποίηση, ένα ακόμα μέρος κρατικής κυριαρχίας αφαιρέθηκε από υπερεθνικές αρχές ή και απ ευθείας τις «αγορές». Με τους πιστωτές να καταφέρνουν το πιο πρόσφατο πλήγμα στην εθνική μας κυριαρχία με σπασμωδικές παρεμβάσεις στις κρατικές μας δομές και δράσεις, βαφτίζοντας τις μάλιστα «μεταρρυθμίσεις».
 
Συζητάμε λοιπόν τι κάνουμε ώστε να ανακτήσουμε κυριαρχία και δικαιώματα και να είμαστε σε θέση να τα ασκήσουμε. Δηλαδή:
 
– Πως εξαλείφουμε την λαθρομετανάστευση και εντάσσουμε στην κοινωνία μας τους νόμιμους μετανάστες ;

– Πως εξασφαλίζουμε μια ελάχιστη σύνταξη για όλες και όλους, χωρίς διακρίσεις, από δημόσιους πόρους;

– Πως ρυθμίζουμε τις σχέσεις κράτους και εκκλησίας;

– Πως διασφαλίζουμε την έγκαιρη και έγκυρη απονομή της Δικαιοσύνης ; Πως εξανθρωπίζουμε το σωφρονιστικό σύστημα;

– Πως κάνουμε Δήμους και Κοινότητες, αυτόνομους και αυτάρκεις, ώστε να υπηρετούν την βελτίωση των συνθηκών της ζωής μας και την περιφερειακή ανάπτυξη και ισορροπία;

– Πως θέλουμε την Δημόσια Διοίκηση ώστε να υπηρετεί το εθνικό και δημόσιο συμφέρον; Θέλουμε «κράτος καπετάνιο» ή «κράτος κωπηλάτη»;

30 Comments to Να αποφασίζουμε εμείς για μας
    • Γιώργος Παπαζάχος
    • Για να γίνουν όλα τα παραπάνω πρέπει αρχικά να αλλάξει η αντίληψη που κυριαρχεί στο δημόσιο τομέα. Το δημόσιο θα έπρεπε να υπάρχει για να υπηρετεί οχι για να εξουσιάζει τους πολίτες. Όταν οι δημόσιοι υπάλληλοι γίνουν απο εξουσιαστές, υπηρέτες τότε θα εξαλειφθούν όλοι οι παραλλογισμόι της ελληνικής δημόσιας διοίκησης,που υπάρχουν για να επιβάλλουν την εξουσία τους. Η γραφειοκρατεία και η διαφθορά για παράδειγμα είναι εξάσκηση της εξουσίας του ελληνικού κράτους στον λαό.

    • Mariah Stoner
    • Πολλά θέματα σε ένα ! Και δυο προτάσεις του Θόδωρου Πάγκαλου με ενδιαφέρον : Συμφωνία Κράτους – Εκκλησίας σε ένα πρόγραμμα αποκατάστασης της οικονομικής αυτάρκειας της Εκκλησίας, η πρώτη. Και, οι συμφωνίες των κοινωνικών εταίρων να είναι απαραβίαστες από το Κράτος, η δεύτερη. Τις θεωρώ όχι απλώς λογικές, αλλά και σχετικά εύκολο – ιδίως την δεύτερη – να προχωρήσουν.

      Μια ακόμα πρόταση που υποστηρίζω για την αυτοτέλεια αλλά και αυτάρκεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, από τον Παντελή Οικονόμου : να αποδίδεται το ΕΕΤΗΔΕ ( κοινώς «χαράτσι» ) κατ ευθείαν σε Δήμους και Κοινότητες, αντί οποιασδήποτε άλλης κρατικής χρηματοδότησης. Και ταυτοχρόνως κατάργηση κάθε άλλης φορολογίας ή επιβάρυνσης, όπως και δημοτικού τέλους όμως, στα ακίνητα.

      Για να γίνουν αυτά πρέπει να μην παραταθεί το μνημόνιο το οποίο τα επιβάλλει ή τα συντηρεί, γιατί αλλιώς… «ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι» ! Αλήθεια όσοι υποστηρίζουν την παράταση, δεν το καταλαβαίνουν ότι η επιμήκυνση θα φέρει περισσότερη ύφεση και, συνεπώς, περισσότερα μέτρα ; Ότι θα σπάσουν τα νεύρα μας από την κακομοιριά και την ανέχεια ; Ότι θα πάθουμε εθισμό στην εξάρτηση ; Τέλος 13, άντε μέσα του 14, πρέπει να ξανακυβερνηθούμε ακηδεμόνευτα.

    • Ric Ferara
    • Σωστά επισημαίνετε ότι η εθνική παράδοση στην Ελλάδα είναι ποτισμένη από «πελατειακή» νοοτροπία και σχέσεις και, συνεπώς, πολλαπλές κακοήθειες. Γι αυτό και η αντιμετώπιση πρέπει να εξουδετερώνει τα πεδία ανάπτυξης της ασθένειας. Πρακτικά, με δυο τομές :
      1. Ο πολίτης συναντά το κράτος με δυο τρόπους μόνο : είτε μέσω ενός συγκεκριμένου δημοσίου υπαλλήλου, υπολόγου / χειριστή, χρεωμένου με όλες τις υποθέσεις του ( μάλλον εγκατεστημένου σε ΚΕΠ ), είτε μέσω του διαδικτύου.
      2. Κατάρτιση Γενικού Σχεδίου Δημόσιας Διοίκησης και αντίστοιχων υποδομών πληροφορικής. Σταδιακή εφαρμογή του με παράλληλη απενεργοποίηση των σημερινών υπηρεσιών.

    • Κώστας Καρμπέρης
    • Οι ατέλειες και οι παραλογισμοί υπήρξαν συστατικά στοιχεία της Δημόσιας Διοίκησης, από την σύσταση του Ελληνικού Κράτους, με αποτέλεσμα σε μεγάλο βαθμό να εξουσιάζει αντί να υπηρετεί τον λαό. Και, την ίδια στιγμή, να καλλιεργεί την αδιαφάνεια, την διαπλοκή, την διαφθορά, την εύνοια στους ισχυρούς, αλλά και τις πελατειακές σχέσεις. Η συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως ήταν φυσικό, πρόσθεσε δομές, προσθέτοντας εστίες αβελτηρίας και παθογένειας. Την ίδια στιγμή, στο πλαίσιο της συμφωνίας ένταξής μας, μεταβιβάσαμε σε ευρωπαϊκές αρχές, δικαιώματα για αποφάσεις. Με την Παγκοσμιοποίηση, ένα ακόμα μέρος κρατικής κυριαρχίας αφαιρέθηκε από υπερεθνικές αρχές ή και απ ευθείας τις «αγορές». Με τους πιστωτές να καταφέρνουν το πιο πρόσφατο πλήγμα στην εθνική μας κυριαρχία με σπασμωδικές παρεμβάσεις στις κρατικές μας δομές και δράσεις, βαφτίζοντας τις μάλιστα «μεταρρυθμίσεις».

      Συμφωνώ απόλυτα με τις εισαγωγικές γραμμές του κειμένου. Επιτρέψτε μου να θέσω – επιγραμματικά – ορισμένες σκέψεις επί των ερωτημάτων και μέσα από τη συζήτηση και τον διάλογο να καταλήξουμε και στην διατύπωση συγκεκριμένων προτάσεων.
      Συζητάμε λοιπόν τι κάνουμε ώστε να ανακτήσουμε κυριαρχία και δικαιώματα και να είμαστε σε θέση να τα ασκήσουμε. Δηλαδή:

      – Πως εξαλείφουμε την λαθρομετανάστευση και εντάσσουμε στην κοινωνία μας τους νόμιμους μετανάστες ;
      Το μεταναστευτικό αποτελεί σήμερα ένα από τα πλέον σοβαρά προβλήματα της Ελληνικής Κοινωνίας. Σε συνδυασμό με την ύφεση και την οικονομική κρίση, συνιστούν ένα εκρηκτικό μείγμα που υπονομεύει την κοινωνική συνοχή. Οι αιτίες δημιουργίας του προβλήματος πολλές και όχι όλες ενδογενείς.
      Οι «λαθρο»-μετανάστες ήταν «καλοί» για το ντόπιο σύστημα όταν προσέφεραν φτηνή και ανασφάλιστη εργασία για να πλουτίσει εύκολα, την εποχή των μεγάλων έργων υποδομής (Ολυμπιακοί Αγώνες κλπ.) Όταν όμως έγιναν πολλοί και τα έργα τελείωσαν, το πρόβλημα φορτώθηκε σε όλη της Ελληνική Κοινωνία. Η οποία όμως έχει και τις ευθύνες της για την σιωπηλή αποδοχή του φαινομένου τόσα χρόνια.
      Η οικονομική κρίση που κλείνει την αγορά εργασίας για τους αυτόχθονες (πόσο μάλλον για τους λαθραίους) θα μειώσει σίγουρα τον αριθμό των «λαθρο»-μεταναστών. Όμως ο αριθμός τους είναι πλέον τρομακτικά μεγάλος για να μπορεί το Ελληνικό Κράτος, με τις δεδομένες ανεπάρκειες, να το διαχειριστεί και να το λύσει. Όλα τα μέτρα και οι ενέργειες που σχεδιάζονται φαντάζουν και θα αποδειχθούν ανεπαρκή και αναποτελεσματικά. Ούτε τα «τείχη» στον Εβρο, ούτε οι περιπολίες μιας ολιγομελούς ομάδας της FRONTEX, ούτε οι επιχειρήσεις «σκούπα» θα λύσουν το πρόβλημα.
      Η διαπλεκόμενες σχέσεις Ελλήνων και αλλοδαπών δουλεμπόρων, η «διάβρωση» και η διαφθορά των Κρατικών μηχανισμών (ας μην το αρνούμαστε), η ανεπάρκεια των Ελληνικών μηχανισμών καταστολής και η – υφιστάμενη ακόμα σε μεγάλο βαθμό – συνεχιζόμενη απάθεια του μεγαλύτερου ποσοστού της Ελληνικής κοινωνίας και η άρνηση των Ευρωπαίων εταίρων μας να αποδεχθούν τον διεθνικό χαρακτήρα του προβλήματος και να αναλάβουν το μερίδιο που τους αναλογεί στην επίλυσή του, όλα αυτά αποτελούν αιτίες που καθιστούν αδύνατη την επιτυχή αντιμετώπιση του «μεταναστευτικού», στις παρούσες συνθήκες.
      Πρέπει η Ελληνική Πολιτεία να καταστήσει το πρόβλημα, πρόβλημα της Ευρώπης και η αντιμετώπισή του να γίνει μέσω των δομών και των οργάνων της Ε.Ε. Ο Κανονισμός 343/2002 της Ε.Ε. («Συνθήκη Δουβλίνο ΙΙ») πρέπει τεκμηριωμένα και μεθοδευμένα να αποδομηθεί και να αναθεωρηθεί, αντικαθιστάμενος από μια πιο πραγματιστική και δίκαιη Συνθήκη. Το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης είναι πρόβλημα της Ευρωπαϊκής Ενωσης και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να καθίσταται πρόβλημα της χώρας πρώτης εισόδου (στην πλειονότητα των περιπτώσεων την Ελλάδα). Είναι ζήτημα κατοχύρωσης των συνόρων της χώρας ως συνόρων της Ε.Ε.
      Παράλληλα όμως πρέπει και οι μηχανισμοί του Ελληνικού Κράτους να γίνουν πιο σοβαροί, πιο υπεύθυνοι και πιο αποτελεσματικοί, ώστε να αναλάβουν να φέρουν εις πέρας έστω το «δικό» τους μέρος ευθύνης. Χρειάζεται σοβαρή, συστηματική και διαρκής αστυνόμευση, απαιτείται ένα σχέδιο επεμβάσεων ανάπλασης των υποβαθμισμένων περιοχών των αστικών κέντρων (κυρίως της Αθήνας), χρειάζεται απαρέγκλιτη εφαρμογή των ισχυουσών διατάξεων στην λειτουργία της αγοράς εργασίας (να χτυπηθεί αλύπητα η «μαύρη» εργασία), χρειάζεται αξιοποίηση των δυνατοτήτων που δίνει η σύγχρονη τεχνολογία τόσο στον εντοπισμό των παρανόμως εισερχόμενων στη χώρα, όσο και των παρανόμως απασχολούμενων.
      – Πως εξασφαλίζουμε μια ελάχιστη σύνταξη για όλες και όλους, χωρίς διακρίσεις, από δημόσιους πόρους;
      Οι πολιτικές του ελάχιστου και του βασικού εγγυημένου εισοδήματος μπορούν να συνεισφέρουν στη μείωση των ανισοτήτων, εφόσον όμως λειτουργήσουν συμπληρωματικά με ένα καλά οργανωμένο σύστημα δημόσιων παροχών και υπηρεσιών, και όχι ανταγωνιστικά ως προς αυτό.
      Σε μια αγορά εργασίας που πλέον έχει ως κύριο χαρακτηριστικό της την «κινητικότητα», θεωρώ πως είναι αν όχι πολυτέλεια, τουλάχιστον υπερβολή να υπάρχουν πολλών ειδών (και «ταχυτήτων») ασφαλιστικά ταμεία. Η κοινωνική ασφάλιση πρέπει να παρέχεται μέσω ενός ενιαίου φορέα για όλους τους εργαζόμενους, με ορθολογικό σχέδιο διαχείρισης, με αξιόπιστους και αποτελεσματικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς, που να βασίζεται στην ανταποδοτικότητα των πόρων.
      Η 3μερής χρηματοδότηση πρέπει να κατοχυρωθεί συνταγματικά. Να μην υπάρχουν οι παραμικρές δυνατότητες συμψηφισμών οφειλομένων, εισφοροδιαφυγής και εισφοροαποφυγής κλπ. Η βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος βασίζεται στην πιστή τήρηση των υποχρεώσεων όλων των εμπλεκόμενων μερών.
      Και προφανώς βασίζεται στην χρηστή και διαρκώς λογοδοτούσα και κοινωνικά ελεγχόμενη διαχείριση των ασφαλιστικών οργανισμών.
      – Πως ρυθμίζουμε τις σχέσεις κράτους και εκκλησίας;
      Είναι αδιανόητο σε μια σύγχρονη κοινωνία η Εκκλησία να θεωρείται κομμάτι του Κράτους και παράλληλα να ασκεί δραστηριότητες χωρίς να φορολογείται.
      Η λατρευτική κουλτούρα κάθε ανθρώπου (ή κάθε ομάδας ανθρώπων) είναι άσχετη με την οικονομική διάστασή της.
      Η Εκκλησία να απεξαρτηθεί άμεσα από το Κράτος και να αντιμετωπίζεται κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο με οποιαδήποτε άλλη Μη Κυβερνητική Οργάνωση.
      Οι οικονομικές δραστηριότητες της Εκκλησίας να αντιμετωπίζονται με βάση την ισχύουσα νομοθεσία και να φορολογούνται. Οι όποιες κοινωνικές προσφορές της Εκκλησίας είναι δική της πρωτοβουλία και εντάσσονται στο πλαίσιο των καταστατικών της σκοπών. Συνεπώς δεν μπορεί να γίνεται επίκλησή τους για οποιασδήποτε μορφής συμψηφισμό φορολογικών υποχρεώσεων.
      Η ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας (με οποιαδήποτε μορφή: Μητρόπολη, Ιερά Μονή κλπ.) να φορολογείται όπως και η λοιπή ακίνητη περιουσία στην Επικράτεια. Σε αντίθετη περίπτωση να δημεύεται και να περνά υπό Κρατική ιδιοκτησία και έλεγχο.
      – Πως διασφαλίζουμε την έγκαιρη και έγκυρη απονομή της Δικαιοσύνης ; Πως εξανθρωπίζουμε το σωφρονιστικό σύστημα;
      Η μη έγκαιρη απονομή της Δικαιοσύνης δεν είναι ένα τόσο «αθώο» φαινόμενο. Θεωρώ ότι η συσσώρευση εκκρεμών υποθέσεων είναι σκόπιμη ώστε να παρέρχεται ο χρόνος και να παραγράφονται (μεθοδευμένα) υποθέσεις οικονομικών κατά κύριο λόγο εγκλημάτων.
      Η μη έγκυρη απονομή Δικαιοσύνης είναι ένα υπαρκτό φαινόμενο και οφείλεται στην βαθιά διαπλοκή των δικαστικών λειτουργών με κέντρα και παράκεντρα εξουσίας και οικονομικής και πολιτικής δύναμης.
      Η Δικαιοσύνη καλό είναι να διατηρήσει τον ανεξάρτητο χαρακτήρα της, όμως πρέπει να υφίσταται διαρκή κοινωνικό έλεγχο. Τα φαινόμενα ευνοιοκρατίας, συντεχνιασμού και αποφάσεων που έρχονται σε κατάφωρη αντίθεση με το «κοινό περί δικαίου αίσθημα) αλλά και με την κοινή λογική, είναι πλέον πολλά. Η Δικαιοσύνη μας, δυστυχώς, δεν είναι πλέον ούτε ανεξάρτητη ούτε «τυφλή».
      Το σωφρονιστικό σύστημα είναι ένα άλλο θέμα. Η ανεπάρκεια υποδομών και η έλλειψη ελέγχου έχουν καταστήσει τις φυλακές χώρους παράνομης δραστηριότητας επίσης.
      Να επανεξεταστεί και να σχεδιαστεί ένα εθνικό σχέδιο χωροθέτησης σωφρονιστικών καταστημάτων που θα παρέχουν αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης, να αξιοποιηθεί το δυναμικό των εγκλείστων σε κοινωφελή έργα, να εφαρμοστούν έξυπνες μέθοδοι στην επιλογή και απασχόληση των φυλάκων (ουσιαστική εκπαίδευση, διαρκής μετάθεση κλπ.).
      – Πως κάνουμε Δήμους και Κοινότητες, αυτόνομους και αυτάρκεις, ώστε να υπηρετούν την βελτίωση των συνθηκών μας ζωής μας και την περιφερειακή ανάπτυξη και ισορροπία;
      Για να εφαρμοστεί και να επιτύχει οποιοδήποτε σύστημα περιφερειακής διάρθρωσης της εξουσίας (π.χ. Καλλικράτης κλπ.) απαιτείται κατά κύριο λόγο η επάρκεια πόρων ώστε να εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα των δομών. Η πραγματική αποκέντρωση επέρχεται μέσω της δυνατότητας των Οργανισμών της Αυτοδιοίκησης να έχουν δική τους εισπρακτική πολιτική.
      Ένα πρώτο βήμα σ’ αυτή την κατεύθυνση (της εξασφάλισης δηλαδή της βιωσιμότητας των ΟΤΑ) είναι η ενίσχυσή τους αποκλειστικά μέσω των πόρων του ΕΕΤΗΔΕ (όπως είπε και η συντρόφισσα παραπάνω), με ταυτόχρονη όμως κατάργηση των λοιπών φορολογικών επιβαρύνσεων στα ακίνητα.
      Σε επόμενο βήμα και με την παράλληλη ωρίμανση των συνθηκών, μπορεί να σχεδιαστεί ένα πλαίσιο άσκησης φορολογικής πολιτικής από τους θεσμούς της Αυτοδιοίκησης. Φορολογικής πολιτικής όμως που δεν θα γίνεται εις βάρος της Εθνικής Φορολογικής Πολιτικής, που δεν θα διακυβεύονται τα Εθνικά Φορολογικά Εσοδα και που θα χρησιμοποιούνται ανταποδοτικά από τους ΟΤΑ προς τους τοπικούς πολίτες.
      – Πως θέλουμε την Δημόσια Διοίκηση ώστε να υπηρετεί το εθνικό και δημόσιο συμφέρον; Θέλουμε «κράτος καπετάνιο» ή «κράτος κωπηλάτη»;
      Ούτε Κράτος Καπετάνιο, ούτε Κράτος κωπηλάτη.
      Θέλουμε Κράτος βοηθό του πολίτη, Κράτος ρυθμιστή της αγοράς, Κράτος που θα προασπίζεται τη συνταγματική νομιμότητα, Κράτος εγγυητή της Εθνικής Ανεξαρτησίας, Κράτος που θα σχεδιάζει και ελέγχει την εφαρμογή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης.
      Θέλουμε ένα Κράτος στις απαιτούμενες λειτουργικά διαστάσεις, ούτε «γιγαντωμένο», ούτε «αποψιλωμένο», θέλουμε ένα Κράτος έξυπνο και αποτελεσματικό (η υιοθέτηση της πρότασης για one-stop-shop υπηρεσίες είναι καινοτόμα και στη σωστή κατεύθυνση, απαιτεί όμως εκπαίδευση και κατάρτιση των κρατικών λειτουργών), θέλουμε ένα Κράτος θεματοφύλακα των κοινωνικών κατακτήσεων.

      Επειδή το θέμα είναι τεράστιο, θα μου επιτρέψετε να επανέλθω αναλυτικότερα σε επόμενο post.

    • Αντρεας Μουντζουρης
    • Μην μπερδευετε τους λαθρομεταναστες αλβανους, ρουμανους και βουλγαρους οι οποιοι βοηθησαν πραγματικα την περιοδο των ολυμπιακων αγωνων… με την σαβουρα που εχει μαζευτει στην Ελλαδα την μετεπειτα περιοδο…!!! Ολοι αυτοι οι ασιατες και οι αφρικανοι το μονο που μπορουν να προσφερουν ειναι παρανομια και παρασιτισμο…!!! Το μεγαλο προβλημα με αυτους εκτος των προηγουμενων ειναι η χαωδης διαφορα κουλτουρας και νοοτροπιας, που καθιστα αδυνατη την οποιαδηποτε αποπειρα ενσωματωσης τους στην κοινωνια μας..!! ολη αυτη η σαβουρα πρεπει να απομακρυνθει απο την χωρα παση θυσια…!!! Τα παραδειγματα γκετοποιησης περιοχων πολεων σε αλλες χωρες ειναι πολλα… ας μην περιμενουμε να τα δουμε κι εδω για να αποφασισουμε να κινηθουμε…!!!
      η λυση μια και μοναδικη…!!! φορτωμα σε καραβια… και συνοδεια πολεμικων πλοιων απο την ευρωπη μεταφορα στις χωρες τους…!! οτιδηποτε αλλο ειναι για να κοροιδευουμε τους εαυτους μας…!!!

    • Κώστας Καρμπέρης
    • Κύριε Μουτζούρη, έχω δύο απορίες:
      1. Αντε και τους μαζέψαμε και τους βάλαμε σε καράβια, άντε και ήρθαν και ευρωπαϊκά πλοία για συνοδεία. Σε ποιά χώρα να τους πάμε? Πως θα μάθουμε ποιά είναι η χώρα τους? Μήπως την δηλώνουν?
      2. Πως θα εξασφαλίσουμε ότι δεν θα ξαναέρθουν στην Ελλάδα? Αφού το «αγαπημένο» παιχνίδι των λαθρομεταναστών τόσα χρόνια ήταν η απέλαση και η επιστροφή στο ίδιο μέρος σε 1 άντε 2 βδομάδες. (προς μεγάλη χαρά των λαθρεμπόρων μεταφορέων βεβαίως βεβαίως… οι οποίοι έκαναν χρυσές δουλειές!)
      Και κάτι ακόμα: όσο κι αν δεν είμαι υπέρμαχος της λαθορμετανάστευσης και της εγκληματικής δραστηριότητας, δεν θα χρησιμοποιούσα ποτέ εκφράσεις όπως «σαβούρα» για ανθρώπινες υπάρξεις…

      • Μουντζουρης Αντρεας
      • Κυριε καμπερη…. ο ορος «σαβουρα» δεν εχει ιχνος ρατσισμου…!!ειμαι ενας απο αυτους που διαχειριζονται τους λαθρομεταναστες, αλβανορουμανους στο παρελθον, αφρικανοασιατες στο παρον…!!! Οσο κι αν ειναι ασχημος ο ορος δεν παυει να τους αντιπροσωπευει στη συντριπτικη τους πλειοψηφια..!!! Και εννοω βεβαια την χρησιμοτητα τους στην κοινωνια μας…!!!
        Στο θεμα της διαλογης τους και την χωρα προελευσης τους… να ειστε σιγουρος οτι ενα εμπειρο ματι… οχι απλα μπορει να ξεχωρησει την χωρα προελευσης του καθενος απο αυτους…. αλλα και την φυλη απο την οποια προερχεται…!!! Και δεν αστειευομαι σε αυτο..!!
        Στο θεμα του οτι θα επιστρεψουν… να σας πω οτι πρωτον τα χρηματα ειναι πολλα και δεν τα εχουν… και δευτερον οτι θα το σκεφτουν πολυ σοβαρα οταν δουν τους ομοεθνεις τους να γυρνουν στις χωρες τους κατα μπουλουκια μεσα στα πλοια…!!!

        Αυτα που μεχρι σημερα κανει η χωρα μας… οι απελασεις με αεροπλανα δηλαδη και οι σκουπες στην Αθηνα, ειναι ολα για τα ματια του κοσμου και για τους δημοσιογραφους..!! Ουσια μηδεν…!!! Με μοναδικη εξαιρεση τον φρακτη…. αυτος μπορει να βοηθησει. Το παραδειγμα της ισπανιας ειναι προσφατο… και στον ισπανικο φρακτη οφειλεται το τεραστιο ρευμα βορειοαφρικανων τα δυο τελευταια χρονια…!!!

    • Ric Ferara
    • Σύντροφοι Καρμπέρη και Μουντζούρη ειρήνη !
      Με τη Σένγκεν και τη λαθρομετανάστευση τι θα κάνουμε ;

    • Mich Rimini
    • Γιατί δεν γίνεται όποιος χρωστάει στο Δημόσιο ή έκανε κάποια μικρή ατασθαλία ή αταξία τέλος πάντων( δε μιλάμε για συμμορίες και κακούργους ) να δικάζεται αμέσως και η ποινή να μην είναι φυλακή ( να τον πληρώνουμε κι από πάνω ) αλλά άμεση υποχρέωση παροχής υπηρεσίας σε μονάδα του ευρύτερου δημόσιου τομέα ; Δεν θα άδειαζαν έτσι οι φυλακές ; Δεν θα γίνονταν καλύτερος σωφρονισμός ; Δεν είναι αυτό και πιο ηθικό και πιο οικονομικά λογικό ;

    • Κώστας Καρμπέρης
    • Η καθυστέρηση στην εκδίκαση (και τελεσιδικία) φορολογικών ατασθαλιών – εκτός των υπονοιών που δημιουργεί ότι σε πλείστες όσες περιπτώσεις γίνεται «σκοπίμως» – τείνει να γίνει «μάστιγα» και ευθύνεται για την απώλεια δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως από τα Δημόσια Ταμεία.
      Πρέπει να προωθηθεί άμεσα ρύθμιση με την οποία οι Αποφάσεις των αρμοδίων Οργάνων για οφειλές προς το Δημόσιο να επιδέχονται μόνο ενδικοφανούς προσφυγής προς τον Υπουργό Οικονομικών και μόνο μιας προσφυγής προς το αρμόδιο Δικαστήριο. Η Απόφαση δε του Δικαστηρίου να μην εφεσιβάλλεται ούτε να αναιρείται, να επιδέχεται δε μόνο μιας αναβολής. Σε κάθε περίπτωση να τελεσιδικεί η υπόθεση μέσα σε ένα μήνα.

    • ΔΑΝΑΛΗΣ ΣΠΥΡΟΣ
    • Εξαλείφουμε την λαθρομετανάστευση με την αυστηρή φύλαξη των συνόρων ,την σύλληψη των λαθρομεταναστών και την κράτηση τους σε χώρους παραμονής μέχρι την απέλαση τους . Η πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση Σαμαρά μέχρις στιγμής είναι σωστή αρκεί να εφαρμοσθεί με συνέχεια και επιμονή για μακρύ χρονικό διάστημα

      Ελάχιστη σύνταξη για όλους και όλες πρέπει να καθιερωθεί σε ηλικία πάνω από 69 ετών και σε ποσόν ανάλογο με τις δυνατότητες ενός ισοσκελισμένου προϋπολογισμού ο οποίος να έχει μηδενικό δημοσιονομικό έλλειμμα . Αφού καλύψει δηλαδή έξοδα του κράτους τόκους δανείων και μικρό ποσόν για εξόφληση του δημόσιου χρέους .

      Οι σχέσεις κράτους και εξουσίας πρέπει να αλλάξουν . Η εκκλησία πρέπει να είναι εντελώς ανεξάρτητη από το κράτος . Το κράτος πρέπει να πάψει να πληρώνει τους μισθούς των κληρικών ,αλλά να πληρώνονται από τους πόρους της εκκλησίας όπως γίνεται με την καθολική εξουσία .

      Η έγκυρη απονομή της δικαιοσύνης θα επιτευχθεί με την πλήρη μηχανοργάνωση των δικαστηρίων την κατάργηση των γραμματέων και την αντιγραφή των ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ συστημάτων με τα οποία ελέγχεται η παραγωγικότητα των Γερμανών δικαστών , και την εφαρμογή του διευθυντικού δικαιώματος στην διοίκηση των δικαστηρίων και σε όλη την δημόσια διοίκηση .

      Το σωφρονιστικό σύστημα είναι πολύ εξανθρωπισμένο αφού σε όλους τους κρατούμενους ακόμη και τους δολοφόνους δίνομε άδειες ,ώστε να μπορούν με άλλοθι να κάνουν τις εγκληματικές τους ενέργειες . Εάν ρωτήσετε τους απολυμένους από τις φυλακές θα δείτε ότι το φαγητό τους ήταν καλύτερο από ακριβά εστιατόρια της Αθήνας . Έχουμε σουίτες πολυτελείας ακόμη και πισίνες . Το σύστημα θέλει οργάνωση πειθαρχία και αυστηρότητα και πρέπει να ξεκινήσουν όλα αυτά από τους σωφρονιστικούς υπαλλήλους οι οποίοι είναι ανεξέλεγκτοι ατιμώρητοι ασύδοτοι δωροδοκούμενοι δημόσιοι υπάλληλοι ,σαν αυτούς που ψήφισαν όλοι ΣΥΡΙΖΑ.

      Οι Δήμοι και οι Κοινότητες πρέπει να πάψουν να επιδοτούνται από το κράτος αλλά να εξασφαλίζουν τους πόρους λειτουργίας τους μα κατ ευθεία φορολογία στους δημότες , επίσης οι δημοτικοί υπάλληλοι να παύσουν να είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι αλλά με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου , και οι δήμοι να μην δανειοδοτούνται με την εγγύηση του κράτους αλλά βάζοντας υποθήκη δημοτική ακίνητη περιουσία όπως οι ιδιώτες. Τώρα όπως λειτουργεί το σύστημα ευνοεί την διαφθορά την ρουσφετολογία και την κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος . Ετσι ο πιο ακατάλληλος δήμαρχος αφού διορίσει πολλούς αργόμισθους και με άλλους τρόπους κατασπαταλήσει το δημόσιο χρήμα κάνει και μία κατάληψη δρόμου διαμαρτυρόμενος γιατί δεν δίνει το κράτος πόρους στο Δήμο και με το φωτοστέφανο του ήρωα επανεκλέγεται πανηγυρικά . Στην άλλη περίπτωση όποιος κατασπαταλάει τα χρήματα του Δήμου θα αναγκαστεί να βάλει φόρους στους δημότες και δεν θα επανεκλεγεί .

      Η δημόσια διοίκηση πρέπει να αναδιοργανωθεί από εταιρείες που κάνουν αυτή την δουλειά σε ιδιωτικές επιχειρήσεις με χρονομέτρηση και περιγραφή εργασιών για κάθε θάση εργασίας . Να εφαρμοσθεί το διευθυντικό δικαίωμα και η άμεση τιμωρία από τους ιεραρχικά προϊσταμένους και όποιος νομίζει ότι αδικείται να προσφεύγει δικαστικά να ακυρώσει την ποινή. Όχι όπως γίνεται σήμερα που το κράτος πρέπει να προσφύγει δικάστηκα ( Ρακιντζής ) για την τιμωρία του . Οι συνδικαλιστές να εργάζονται και να μην έχουν καμιά διοικητική αρμοδιότητα Επίσης στους πολιτικούς δεν θα επιτρέπεται η επέμβαση στο οργανόγραμμα και στις προαγωγές ,μόνο στην ανώτατη βαθμίδα θα επεμβαίνει όπως γίνεται τώρα στους δικαστικούς . Θα πρέπει να επανέλθει η δημόσια διοίκηση στην προ του 1982 με τους μόνιμους γενικούς διευθυντές και τους 16 βαθμούς εξέλιξης

    • Skokin
    • Eλπίζω αυτή η ομάδα να αποτελείται από σοσιαλιστές, γιατί είδαμε πολλά μέλη του παλαιού σοσιαλιστικού κινήματος, να μεταλλάσσονται σε σοσιαληστές!!!

      Μια άποψη είναι να αρχίσουμε πάλι να σκεφτόμαστε για μια κοινωνία με κοινωνική δικαιοσύνη, ισονομία,ισοπολιτεία και άλλες όμορφες σε περιεχόμενο λέξεις. Όμως,

      πότε θα γυρίσουν στα δημόσια ταμεία όσα αποκτήθηκαν αδικαιολογήτως από την τάξη στην εξουσία; θησαυρός που ευρίσκεται εν Ελλάδι και εν τη Αλλοδαπή;

      οι Ελληνες ζητούν να αποδοθεί δικαιοσύνη και αυτή αργεί πολύ και σε πολλές περιπτώσεις σκοπίμως.

      Ο θεσμός της δικαιοσύνης είναι ο πιό σημαντικός για την κοινωνική ζωή.

      Για ποιά θέματα να αποφασίσει ο λαός; υπάρχουν νόμοι και εκπρόσωποι του νόμου. Αν αυτοί δεν ενεργούν σωστά και πρέπει να αποφασίσουν οι πολίτες, τότε θα έχουμε πολλές εκπλήξεις! Γειά χαρά, Σ.Κ.Κ.

    • Skokin
    • Σας έγραψα ότι βρίσκω την ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ενδιαφέρουσα με την έννοια ότι μπορεί να αποτελέσει ένα βήμα για τους πολίτες να εκφράζουν τις απόψεις τους. Όμως αυτή η ενέργεια δεν μπορεί να είναι αποτελεσματική για τα θέματα της χώρας διότι οι πολίτες δεν γνωρίζουν το τι συμβαίνει γύρω τους. Άλλωστε, πως να εκφράσουν σοβαρή άποψη, όταν έμπειροι υπουργοί με σχετική προς το αντικείμενο εκπαίδευση υπέγραψαν διεθνείς συμβάσεις χωρίς να διαβάσουν αυτό που υπέγραψαν! Και το ομολόγησαν δημοσίως. Τι άποψη περιμένετε από τον πολίτη που γνωρίζει καλά αυτό που τον απασχολεί στην καθημερινότητά του. Αυτά μπορεί να τα εκφράσει αν και δεν αποτελούν πρωτοτυπία. Θα σας δώσω μερικά παραδείγματα. Δασονόμος συνελήφθη να λαμβάνει χρήματα από πολίτη ύστερα από εκβιασμό, το φθινόπωρο του 2008. Ασχολήθηκε με έρευνα η Δημόσια διοίκηση για το πόθεν έσχες και άλλα. Αποτέλεσμα: με αναβολές δεν έχει ακόμη δικασθεί, πήρε άλλη θέση στην περιφέρεια από όπου μπορεί να κατευθύνει το κύκλωμά του, ανενόχλητος.

      Τι περιμένουνε; Να βγει στη σύνταξη, να πάρει και το εφάπαξ ή να αποβιώσει η μηνύτρια, ή να παραγραφεί ή ή ή …

      Μειώθηκε το προσωπικό της Βουλής σε αριθμό; Καταργήθηκαν οι 16 μισθοί; Επεστράφησαν τα αδικαιολογήτως κτηθέντα στο Δημόσιο Ταμείο; Έγινε αξιολόγηση των υπαλλήλων για απόδοση έργου βάσει προσόντων; Έγινε αξιολόγηση του θεσμού της λαικής αγοράς στις γειτονιές που λειτουργεί με νόμο του ΄32. Όλη η Αγορά δουλεύει χωρίς αποδείξεις. Κόβονται αποδείξεις όταν το ζητεί ο πελάτης και είναι διατεθειμένος να επιβαρυνθεί με το ΦΠΑ.

      Υπάρχουν διάφορα μέτρα που μπορούν να ληφθούν με περιορισμό του κόστους λειτουργίας στο δημόσιο.

      Παιδεία

      Τα βιβλία να δανείζονται στους μαθητές – σπουδαστές και να επιστρέφονται στο τέλος της χρονιάς για τους επόμενους. Να δημιουργηθούν βιβλιοθήκες στα σχολεία ή στις γειτονιές και να εμπλουτισθούν με βιβλία που ενδιαφέρουν τη νεολαία. Οι κινητές δανειστικές βιβλιοθήκες είναι χρήσιμες και χαμηλού κόστους.

      Να αυξηθούν τα προγράμματα στο Ανοικτό πανεπιστήμιο σε πολλές ειδικότητες και να περιοριστούν τα προγράμματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τους σπουδαστές που θέλουν να φοιτούν. Στην περίπτωση αυτή οι παρουσίες θα είναι υποχρεωτικές και ο χρόνος φοίτησης περιορισμένος ώστε να τελειώσουν οι « αιώνιοι » φοιτητές.

      Υγεία

      Οι κινητές μονάδες είναι αποτελεσματικές για την πρωτοβάθμια φροντίδα ως και η περίθαλψη κατ΄οίκον για χρονίως πάσχοντες.

      Κοινότητα

      Οι δήμοι να παρέχουν στέγη σε ομάδες για κοινωνική συμμετοχή και δράση, αν έχουν το θάρρος να αντιμετωπίσουν κριτική. Τα πολιτικά κόμματα ενδιαφέρονται πρωτίστως για την εκλογική τους πελατεία και για το πως θα επικρατήσουν στις προσεχείς εκλογές. Έτσι τα προβλήματα συνεχίζουν την πορεία τους και η κοινωνία βαδίζει επί τα χείρω.

      Αυτά τα ολίγα, προς το παρόν.

    • Κώστας Καρμπέρης
    • Πιστεύω πως πρέπει να παραμείνουμε, όμως πρέπει να τηρούνται ΟΛΟΙ οι όροι της Συνθήκης και ειδικότερα αυτός που προβλέπει ότι τα σύνορα ενός εξωτερικού κράτους μέλους είναι και σύνορα της Ε.Ε. και οφείλει η Ε.Ε. να προστατεύει τα σύνορα από λαθρεμπόριο, λαθρομετανάστευση και λοιπά εγκλήματα.
      Αλλιώς, η Συνθήκη Σένγκεν είναι «κενό γράμμα».

    • Κώστας Καρμπέρης
    • Η αποχώρηση από τη Σένγκεν θα ενίσχυε τον απομονωτισμό της χώρας μας. Επιπροσθέτως, χωρίς οργανωμένο, σύγχρονο και αποτελεσματικό μηχανισμό δημόσιας ασφάλειας, θα γινόμασταν «ξέφραγο αμπέλι».
      Εξάλλου, στην κατεύθυνση της «Ενωμένης» Ευρώπης, η Σένγκεν είναι ένα βήμα, όχι το πλέον καθοριστικό, αλλά ένα βήμα.
      Το θέμα είναι πως εκμεταλλευόμαστε εμείς ως χώρα τις θετικές δυνατότητες που προσφέρει η Συνθήκη…

    • Mich Rimini
    • Η χώρα δεν πάσχει πάντως από απομωνοτισμό νομίζω.Αντιθέτως, εν ονόματι της αποφυγής του απομονωτισμού, «είπαν του παπά…»

    • D-S G GEORGOPOULOS, MD(Bonn),MD (Athens), Αγγειοχειρουργός, πρ. διευθυντής Αγγειοχειρουργικών Τμημάτων Ε.Σ.Υ. 1986-2006
    • Ευχαριστώ για την πρόσκληση για έκφραση γνώμης και άποψης. Κουραστήκαμε να γράφουμε απόψεις και προτάσεις είκοσι χρόνια τώρα. Ποιός τις ακούει; Το πρόβλημά μας είναι η πολύχρονη πάθησή μας ότι επειδή δεν ζήσαμε την Αναγέννηση και το Διαφωτισμό και από τον 4-5 μΧ. αιώνα διεκόπει, αφανίστηκε η αφηρημένη φιλοσοφική μας σκέψη και δεν παντρέψαμε το συναίσθημά μας και την πίστη μας με την λογική βρισκόμαστε σήμερα σε αυτό το χάλι. Έχομε βαθειά πολιτισμική κρίση. Από το 1821 πήραμε 5 δάνεια, κάναμε τις αντίστοιχες χρεωκοπίες και ακόμα συζητούμε τι πρέπει να γίνει. Με την έκφραση της γνώμης δεν λύνονται τα προβλήματά μας. Βαρεθήκαμε να γράφουμε γνώμες.

    • Mich Rimini
    • Έχουμε χρέος, ιδίως απέναντι στους πιο νέους, να προτείνουμε κάτι συγκεκριμένο για τις συντάξεις. Η αποτυχία του σημερινού συστήματος κοινωνικής ασφάλισης ( αλληλεγγύη των γενεών, ανταποδοτικό σύστημα και λοιπά ωραία ) είναι δεδομένη και διαπιστωμένη. Όχι μόνο στην Ελλάδα. Το αδιέξοδο της τακτικής «κόβω συντάξεις – αυξάνω εισφορές και όρια ηλικίας» είναι ήδη εδώ. Η ψευδαίσθηση ότι διαχειριστικές βελτιώσεις ( μερικές απαραίτητες ) θα εξασφαλίσουν βιωσιμότητα έχει καταρρεύσει.

      Εμείς, οι ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΕΣ, δεν προτείναμε παλιότερα στο 7ο Συνέδριο του ΠΑΣΟΚ, ένα «νέο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης με χαμηλότερες εισφορές, υψηλότερες συντάξεις και ελαστικότητα στην έξοδο από την εργασία» ; Σήμερα που μπορούμε να προικοδοτούμε ένα τέτοιο σύστημα με τα μερίσματα των κρατικών μετοχών στις τράπεζες γιατί δεν επαναφέρουμε την πρόταση ;

      Να ένα θέμα που πρέπει να ζητήσουμε αναλογιστικές μελέτες και μετά… ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ !

    • Κώστας Καρμπέρης
    • Οσο κι αν είναι – από οικονομοτεχνικής απόιψεως – σωστή η πρότασή μας στο 7ο Συνέδριο (και ναι, να την επαναφέρουμε) πιστεύω ότι η κρίση του Συστήματός μας είναι βαθιά πολιτισμική (όπως γράφει και ο κ. Γεωργόπουλός) και οι όποιες – τεχνικής φύσεως – προτάσεις μόνο πρόσκαιρα δίνουν λύση. Χρειαζόμαστε ένα νέο ΟΡΑΜΑ, έναν νέο Διαφωτισμό, που θα συνεγείρει τις πλατιές μάζες των πολιτών και θα επαναφέρει την κοινωνική ηθική και την υπεύθυνη στάση όλων στο επίκεντρο της δημόσιας ζωής. Το όραμα του Σοσιαλισμού, μιας Κοινωνίας χωρίς διακρίσεις, χωρίς αδικίες βασισμένο στην ισότητα και στην ελευθερία, δυστυχώς, διαβρώθηκε εντέχνως, αποδομήθηκε συστηματρικά από την προπαγάνδα του Συστήματος και κατέληξε να αποτελεί γραφική ονείρωξη. Ποιός αλήθεια σήμερα τολμά να μιλήσει για σοσιαλιστικά ιδεώδη και να μην τον πάρουν με τις τομάτες? Κι όμως, ο Σοσιαλισμός, η Κοινωνική Δικαιοσύνη, η συναδέλφωση, η Ελευθερία και οι αξίες της Εργασίας και της Προόδου είναι η μόνη πραγματική λύση στα αδιέξοδα του απάνθρωπου καπιταλιστικού συστήματος. Ας μιλήσουμε γι’ αυτά με ειλικρίνεια, με θάρρος, με καθαρότητα. Ας προσπαθήσουμε να εμπνεύσουμε τους συμπολίτες μας, τους συναδέλφους μας, τη νέα γενιά με τις αξίες και τα ιδανικά αυτά. και η καλύτερη «προπαγάνδα» των ιδεών μας αυτών είναι η καθημερινή στάση ζωής μας.

    • Mich Rimini
    • Σύντροφε Κώστα Καρμπέρη με πίκρανες, χωρίς να το θέλεις, είμαι βέβαιος ( και το εννοώ ). Προσεγγίζουμε εδώ την εξάλειψη της μιας από τις δυο κορυφαίες κοινωνικές αδικίες ( σε βάρος των νέων πριν απ όλα ) : της χρεοκοπίας της Κοινωνικής Ασφάλισης ( η άλλη μεγάλη αδικία είναι η ανεργία ). Προσεγγίζουμε, με την ίδια πρόταση, την βιώσιμη κοινωνικοποίηση του πιστωτικού συστήματος, τάσσοντας το στην χρηματοδότηση του ασφαλιστικού ( και όχι το αντίθετο όπως συνέβαινε μέχρι τώρα, πρώτα με τις άτοκες κατακρατήσεις των εισφορών από την Τράπεζα της Ελλάδας μέχρι την συμμορία με τα δομημένα ομόλογα ). Επιβεβαιώνουμε έτσι το σύνθημά μας « Σοσιαλισμός ή Χρεοκοπία». Έ, όχι και τεχνικοοικονομική προσέγγιση όλα αυτά !

    • Κώστας Καρμπέρης
    • Αγαπητέ σύντροφε, προφανώς και δεν είχα, ούτε έχω, κάτι εναντίον σου. Η μόνη μου επισήμανση, που ίσως δεν έγινε κατανοητή, είναι στο ότι όποιοδήποτε μέτρο κι αν προτείνουμε και παρθεί, θα κληθούν άτομα (φυσικά πρόσωπα) να το υλοποιήσουν. Με τις γνωστές «παρενέργειες»… Αυτό που εννοώ είναι ότι ακόμα και το τελειότερο μοντέλο να προτείνουμε, στο παρόν ελληνικό πλαίσιο φαυλότητας, κουτσαβακισμού, ασυδοσίας και παντελούς απουσίας ελέγχου, είναι σίγουρο ότι κάποιοι «αετονύχηδες» θα το χρησιμοποιήσοπυν προς «ίδιον όφελος». Αυτό που απαιτείται πρωτίστως (κατά την άποψή μου) είναι μια Ηθική Επανάσταση και μια καθιέρωση διαδικασιών λογοδοσίας, κοινωνικού ελέγχου και διαφάνειας.

    • Mich Rimini
    • Το δίλημμα προχωράμε τώρα ή περιμένουμε την επικράτηση μιας άλλης ηθικής για μένα δεν υπάρχει. Η επιλογή είναι : προχωράμε τώρα δημοκρατικά και η άλλη ηθική διαμορφώνεται με την εξέλιξη της ΑΛΛΑΓΗΣ.

    • ΌνομαΣωκράτης Μπεκκατώρος
    • Θέλω να κάνω λίγα σχόλια σια τις προτινόμενες λύσεις για την οικονομική
      ανόρθωση της χώρας μας.
      Μέχρι στιγμής συνεχίζουμε να κοριϊδεύουμε τους κουτόφραγκους ότι δήθεν ανοίξαμε τα επαλγγέλματα (δικηγόρων, μηχανικών φαρμακοποιών κλπ.)Όσο οι σμπαθέστατες τάξεις των επιστημόνων αυτών συνεχίζουν να κατέχουν τα σκήπτρα στην ελληνική βουλή θα συνεχίζετε η άδικη αντιμετώπιση όλων των πολιτών. Δεν διορθώνετε τίποτε στη πράξη. Πότε θα δικάζονται όλοι οι έλληνες από την φυσικό τους δικαστή; Πότε οι δικαστές δεν θα εξαρτώνται από την πολιτική εξουσία μια και περιμένουν όλοι οι δικαστικοί να γίνουν Πρόεδροι του Αρείου Πάγου και των άλλων Δικαστηρίω;. Πότε θα μπορούν όσοι έλληνες επιθυμούν να έχουν δύο συντάξεις εκτός των ήδη δύο τριών κατηγοριών επιστημόνων που μπορούν; Πότε θα σταματήσουμε να πληρώνουμε χιλιάδες στρατηγούς κλπ βαθμοφόρους με τόσα χρήματα; Πότε θα βολευτές να διορίζουν τους στενούς συγγενείς τους στη βσταματήσουν οι βουλή; Πότε θα επιστραφούν τα κλεμένα;
      Πότε; Πότες
      Απαντώ. Ποτέ.
      Με εκτίμηση
      Σωκράτης Μπεκατώρος

    • Ric Ferara
    • Η απαισιοδοξία αγαπητέ κύριε Μπεκκατώρε ( με παραξένεψαν τα δυο «κάπα» του επωνύμου σας ομολογώ ) εξελίσσεται συχνά σε αυτοδικαιούμενη προφητεία. Καταλαβαίνετε λοιπόν γιατί εμείς οι σοσιαλιστές δεν το βάζουμε ποτέ κάτω : είμαστε αισιόδοξοι, αλλιώς δεν θα ήμασταν σοσιαλιστές. Όλα μπορούν να αλλάξουν προς το καλύτερο. Ελάτε μαζί μας !

    • Mariah Stoner
    • Σωστά επισημαίνουν την πολιτισμική διασταση ( για να μη πω πολτισμικό υπόβαθρο ) της κρίσης οι κύριοι Γεωργόπουλς και Καρμπέρης. Προτείνω με την ολοκλήσρωη της Αυγουστιάτικης Αγοράς να πρχωρήσουμε οι ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΕΣ το Σεπτέμβριο σε μια ιδιαίτερη συζήτηση για το πρόβλημα της μορφωτικής ανεπάρκειας ( για να θυμηθούμε τον Μιχάλη Χαραλαμπίδη ) που μαστίζει τον δημόσιο χώρο μας.

      Εν τω μεταξύ, ας τονίσω ότι είναι απαραίτητο να σκούμε απολύτως τα κυριαρχικά μας δικαιώματα. Δυο παραδείγματα : Με την επέκαση των χωρικών μας υδάτων εως τα 12 ν.μ τι γίνεται ; Τη θέση να εξαιρούνται οι δημόσιες επενδύσεις από τον υπολογισμό των δημοσιονομικών ελλειμμάτων την προωθούμε στν ΕΕ και τη ζώνη του ΕΥΡΩ ;

      • Γιώργος Παπαζάχος
      • Φαίνεται ότι το πρόβλημα της παιδείας ή όπως το ονομάζεται της «μορφωτικής ανεπάρκειας» εμφανίζεται σε όλα τα θέματα τα οποία συζητήσαμε έως σήμερα. Θα ήταν εξαιρετική ιδέα, να γίνει ένα «Σεπτεμβριάτικός» διάλογος με αυτό ακριβώς το θέμα.

Αφήστε ένα σχόλιο

* υποχρεωτικό